24. 01. 2015.

Khan - Demonstracija poslušnosti


Sastavio sam ovaj video spontano. Htjeo sam da pokažem šta 20 minuta amaterske dresure može da znači za psa.
Na videu su uočljive dvije greške; na 00:21 je krenuo za mnom iako sam izdao komandu "čekaj". Druga greška je na 00:34 kada je prije izdavanje komande "noga" izvršio istu. Znao sam za to čim sam pregledao snimak i mogao sam jednostavno snimiti novi, ali sam htjeo da imam primjer kada pas počne da prepoznaje koreografije; da zna unaprijed šta se od njega traži.
Na ozbiljnim ispitima poslušnosti (kao što su french ring, schutzhund, IPO i slično) se za ovo gube bodovi.



Pojedini su mišljenja da nema smisla učiti psa takvim "trikovima" i da ga treba pustiti da bude pas. Ja ne dijelim to mišljenje i na te trikove gledam kao na odličnu platformu za komunikaciju između mene i mog psa. Pri tome treba upamtiti da učenje tih stvari UVIJEK mora da bude zabavno za psa, što drugim riječima znači da samo srećan pas može da bude znatiželjan pas. Svaki oblik forsiranja je loš u dugoročnom smislu jer gubite povjerenje.
Pri tome je primjetno kako pas brže shvata šta se traži od njega kada nauči koncept učenja - a to je da jasno shvata da je nagrada ustvari mamac koji ga vodi do željenog ponašanja i da mu bude jasno šta je to željeno ponašanje u momentu kad dobije nagradu. Do toga, naravno, treba vremena, i gledajte na svaku komandu kao na još jedno produbljenje odnosa između vas i vašeg psa.

Nema komentara:

Objavi komentar